Hírek
2013. Május 08. 05:00, szerda |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Van hová fejlődni: az eladók fele nem mosolyog, nem köszön és nem segít!

Próbavásárláson alapuló kutatást végzett múlt év végén a Mapei Kft. 150 építőanyag és burkolatkereskedőnél. Az eredmény megdöbbentő: a lehetőségek 70 százalékát „elpuskázzák” a kereskedők az eladók nem megfelelő hozzáállása és tudása miatt. A próbavásárlások során már az első benyomás megdöbbentő volt: a felkeresett üzletek 52 százalékában nem mosolyogtak az eladók, 45 százalékukban pedig még csak nem is köszöntek.
Ennél is kedvezőtlenebb képet mutat, hogy az üzletek 59 százalékában egyáltalán nem érdeklődtek a vevő szándékáról, hogy mi a problémája, vagy éppen mit szeretne.
Édes mindegy?!
Az eladók 80 százaléka nem kezelte a próbavásárlók kifogásait, „ha nem, hát nem” attitűddel álltak a feltett kérdésekhez.
Ugyancsak rosszul fest, hogy szinte sehol (92 százalék) nem segítették gyártói akció ajánlásával az érdeklődőket, és az esetek 86 százalékában nem ajánlottak szakembert a tanácstalan vevőknek. Összességében az eladók 62 százaléka nem mutatott megfelelő szakmai felkészültséget.
Az értékesítés nem szégyen!
Az első alkalommal megrendezésre kerülő Értékesítési Akadémián hét kereskedés munkatársai vehettek részt. A rengeteg gyakorlással és szituációs gyakorlatokkal teletűzdelt három napos képzés célja az volt, hogy a résztvevők hatékony értékesítési folyamatokat építsenek fel, melyet aztán átadhatnak munkatársaiknak.
Bár a különleges képzés végén a résztvevők a MÉBKER Értékesítési Akadémia elvégzését tanúsító oklevelet vehettek át, a képzés folytatásaként egy hónapon belül minden résztvevőnél próbavásárlók jelennek meg és letesztelik az értékesítőket, majd személyes tanácsokkal segítik a további fejlődést.
„Bízunk abban, hogy a kezdeményezésünk beváltja a hozzá fűzött reményeket és javul a kereskedések forgalma – mondta Markovich Béla a Mapei Kft ügyvezetője, aki személyesen is átadta tudását a tréningen.
Hozzátette: „Azért szentelünk kiemelt figyelmet e programnak, mert az értékesítés hatékonysága az egyik olyan terület, melyre közvetlenül befolyással lehetnek a kereskedések, míg a válságot okozó külső tényezőkre nem.
Az idei évben még további két alkalommal kerül megrendezésre az a MÉBKER Értékesítési Akadémia, ahol a tervek szerint és összesen mintegy harminc partner kereskedés munkatársainak képzése fog megtörténni.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 13. 09:27, szombat | Belföld
Ejtőernyős gyakorlattal folytatódott az Adaptive Hussars 2025
Ejtőernyős ugrást hajtottak végre a Különleges Műveleti Parancsnokság katonái pénteken a Várpalota határában lévő nullponti lő- és gyakorlótéren.
2025. Szeptember 13. 09:26, szombat | Belföld
Lázár János részletes, szigorú és őszinte vizsgálatot kért a magyarkúti vonatbaleset ügyében
Minden részletre kiterjedő, \"szigorú és őszinte vizsgálatot\" kért a MÁV vezetésétől a Magyarkút megállónál péntek reggel történt vonatbaleset ügyében az építési és közlekedési miniszter.
2025. Szeptember 13. 09:24, szombat | Belföld
Orbán Viktor: a háborús fenyegetettség közvetlen
A Lengyelországot ért szerdai dróntámadás példázata annak, milyen veszélyes körülmények között élünk nap mint nap, a háborús fenyegetettség közvetlen
2025. Szeptember 12. 07:23, péntek | Belföld
Agrometeorológia: az Alföldön csak lassan mérséklődik az aszály
A hét első felének esői, záporai sokfelé adtak alapos öntözést, de a Duna-Tisza közének déli felén továbbra is igen száraz a talaj.