Városlista
2025. november 23, vasárnap - Kelemen

Hírek

2013. Február 24. 07:48, vasárnap | Belföld
Forrás: MTI

NFH: továbbra is gondok vannak a jótállás és szavatosság területén

NFH: továbbra is gondok vannak a jótállás és szavatosság területén

Továbbra is gondok vannak a jótállás és szavatosság területén, a fogyasztók még mindig nem kapnak megfelelő tájékoztatást jogaikról, ezért a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) továbbra is indokoltnak tartja a téma átfogó ellenőrzését.

A fogyasztóvédők tavaly 9 hónapon át ellenőrizték a jótállással, szavatossággal kapcsolatos ügyeket, a fogyasztói kifogásokat, az intézkedéseket, a fogyasztói igények érvényesítését.
A 2012. január 23. és november 2. közötti ellenőrzéseket összefoglaló jelentés szerint a területi felügyelőségek 795 vizsgált kereskedelmi egységben tártak fel valamilyen jogsértést.
A határozatok többsége kizárólag kötelezést tartalmazott, a jogsértés súlyára tekintettel 273 esetben szabtak ki bírságot 67,4 millió forint összegben.
A felügyelők 327 alkalommal vizsgálták a fogyasztói kifogásokról felvett jegyzőkönyvek meglétét, valamint azok tartalmát, jogsértést 208 esetben tapasztaltak, és 151 esetben egyáltalán nem vettek fel jegyzőkönyvet.
A jótállási jegy kiállításával kapcsolatos kereskedői gyakorlatot 692 esetben ellenőrizték, és 320 esetben tártak fel valamilyen szabálytalanságot. A kifogások csaknem egyharmada abból adódott, hogy a kereskedők a termék vásárlásával egyidejűleg nem adtak át jótállási jegyet, továbbá, az átadott dokumentumok több mint egyharmada hiányosnak bizonyult.
A felügyelőségek 1724 esetben vizsgálták, hogy a vállalkozások által, a szavatossági, illetve a jótállási jogokkal kapcsolatban nyújtott tájékoztatásokat, és a feltárt jogsértések 25 százalékos aránya magasabb volt tavaly az előző évi 20 százaléknál.
Az összefoglaló jelentés szerint a kifogások legtöbbször abból adódtak, hogy a vállalkozások félrevezető tájékoztatást nyújtottak a szavatossági, illetve a jótállási határidőkről.
A témavizsgálat során 1186 vásárlók könyvébe tett fogyasztói bejegyzést néztek át, és a tapasztalatok azt mutatták, hogy bár a kifogásolási arány mindössze 15 százalékot tett ki, viszont ennek 61 százalékában a kereskedők egyáltalán nem válaszoltak a vásárlók könyvébe tett fogyasztói panaszra.

Ezek érdekelhetnek még

2025. November 22. 08:51, szombat | Belföld

Magyar Közút: téli csapadék érkezik, több hullámban, többféle formában

Az előttünk álló napokban országos szinten borult, csapadékos időre készüljünk, a csapadék halmazállapota folyamatosan változik - hívta fel a figyelmet a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a Facebook-oldalán pénteken.

2025. November 22. 08:50, szombat | Belföld

Orbán Viktor: meg kell akadályozni, hogy az európaiak belemeneteljenek a háborúba

Meg kell akadályozni, hogy az európaiak belemeneteljenek az orosz-ukrán háborúba - jelentette ki a miniszterelnök pénteken a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.

2025. November 21. 07:29, péntek | Belföld

Fegyvert fogott a köztársasági elnök

Sulyok Tamás a Magyar Honvédség főparancsnokaként lő- és menetgyakorlatán vett részt, az MH BHD püspökszilágyi kiképzőbázisán.