Városlista
2025. május 17, szombat - Paszkál

Hírek

2014. Március 19. 05:00, szerda | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Még mindig nem tetszik az e-útdíj a fuvarozóknak

Még mindig nem tetszik az e-útdíj a fuvarozóknak

A héten egyeztetnek az e-útdíj bevezetésének tapasztalatairól az érintettek (a hatóság, az útdíjszedésért felelős társaság, az érdekképviseletek vezetői) a fejlesztési tárca államtitkárával - írja a Napi Gazdaság. A fuvarozók szeretnék a járművek környezetvédelmi besorolásának felülvizsgálatát elérni.

Jelenleg ugyanis e téren az Euro II-es motorral felszerelt járművek képviselik az alapnormát, s ettől plusz-mínusz eltérés lehet, ami a díjtételekben is megmutatkozik. A jelenlegi szabályozás szerint azonban az Euro III, IV, V és az Euro VI-ba sorolt járművek egy kategóriába tartoznak. Ezen szeretnének tehát változtatni a fuvarozók. Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke ennek kapcsán azt mondta a Napi Gazdaságnak, hogy az Európai Unió nagyobb differenciálásra ad lehetőséget.

A fuvarozók az e-útdíj bírságolási gyakorlatát bizonyos esetekben igazságtalanak tartják. Karmos azt mondta, hogy ennek során különbséget kell tenni, hogy valaki szándékosan nem vásárol útdíjjogosultságot, illetve tévedésből vagy feledékenységből nem vált jegyet. Mindezeken túl a rendszer további finomhangolását is szorgalmazzák.

A versenyképességüket javító korábbi javaslataikat is napirenden tartják – hangsúlyozta Karmos. Azt szeretnék, ha a külföldön fizetett útdíj 7,5 százalékát is levonhatnák az iparűzési adóból. A fuvarozók azt is el akarják érni, hogy az állam támogassa a tehergépjármű-vezetők képzését. Ma 680−750 ezer forintba is belekerül, mire rábízhatnak egy sofőrre egy 40 milliós járművet, amelyen 25 millió forint értékű rakományt szállítanak. Azért is indokolt a gépjárművezető-utánpótlás problémájának megoldása, mert hiány van a szakemberekből, miközben a nyugat-európai piacról egyre nagyobb a csábítás – tette hozzá Karmos. A fuvarozók versenyképességének javítása érdekében azt is javasolják, hogy mérsékeljék az elmúlt időszakban már jelentősen csökkentett vagyonátruházási illetéket. Ez ugyanis, szinte egyedüliként, nem költségszinten valósul meg (jelenleg a tehergépkocsik átíratásáért 90 ezer forintot kell fizetni).

Ezek érdekelhetnek még

2025. Május 16. 09:10, péntek | Belföld

Szijjártó Péter: százmilliárd forintos budapesti beruházást jelentett be a BYD

Mintegy százmilliárd forint értékű beruházást jelentett be a BYD kínai autógyártó, amelynek keretében a cég a magyar fővárosba telepíti az európai vállalati és fejlesztési központját

2025. Május 16. 09:08, péntek | Belföld

Czomba Sándor: elérhető a 85 százalékos foglalkoztatási arány

Magyarország elérheti a 85 százalékos foglalkoztatási arányt 2030-ra - mondta Czomba Sándor csütörtökön Budapesten, a WHC Csoport és az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány konferenciáján.

2025. Május 16. 09:04, péntek | Belföld

Orbán Viktor: a jövő autóit is Magyarországon fogják gyártani

A BYD gyárral kötött mostani megállapodás azt jelenti, hogy a jövő autóit is Magyarországon fogják gyártani

2025. Május 15. 07:11, csütörtök | Belföld

Közös éleslövészetet tartanak a Magyar Honvédség területvédelmi ezredeinek katonái és az Ohiói Nemzeti Gárda Bakonykútiban

Közös éleslövészetet tartanak a Magyar Honvédség négy területvédelmi ezredének kijelölt tartalékos katonái és az Ohiói Nemzeti Gárda a Fejér vármegyei Bakonykútiban található lőtéren, a gyakorlat a Valiant Panther 2025 nevet viseli