Hírek
2012. Szeptember 10. 05:00, hétfő |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Csak egy gyógyír van az építőipar bajára: a vevő

Megtartották az Első Magyar Építőanyag-és Burkolatkereskedők Hálózatának (MÉBKER) őszi rendezvényét. Az esemény témája a mélyponton lévő építőipar problémáira adható egyetlen válasz volt: a vevőszerzés.
A programban marketing témájú előadások mellett, az Ivánka Studio társalapítójának nemzetközi sikerük titkáról szóló előadása szerepelt, valamint bemutatásra kerültek a Hálózat közös őszi kampányai. Az eseményen mintegy ötven kereskedő vett részt az ország minden részéről.
Megnyitójában Markovich Béla a MÉBKER elnöke hangsúlyozta az új vevőszerzés fontosságát, melyben az internet szerepe döntővé vált. Kiemelte, hogy megváltozott az értékesítés folyamata, sokkal hosszabb idő alatt és sokkal körültekintőbben hoznak döntést a vevők. A döntés előtt tájékozódnak az interneten, ezért létkérdés, hogy minden boltnak legyen honlapja. Emellett hangsúlyozta a vevőkel való kapcsolatépítés és kapcsolattartás fontosságát.
Szabácsik Gergely a Nagyker Marketing tanácsadója előadásában már pontos módszereket mutatott be, melyekkel könnyen építhető adatbázis. Például a honlapon elhelyezett ingyenes tudásanyaggal, kuponnal, vagy az üzletben adott kisebb ajándékkal regisztrációért cserébe. Emellett azt tanácsolta, hogy az érdeklődőkkel hírlevélen keresztül tartsanak kapcsolatot, nyújtsanak segítséget a döntéshez, hogy amikor dönt a vevő, számoljon velük.
Majd bemutatta a MÉBKER által öt nagy gyártóval létrehozott „Építkezem - felújítok kampányt”, melynek célja egy kutatás keretében megismerni a hazai építkezési és felújítási szokásokat, valamint egy építtetői adatbázis építése. A kampánynak része egy olyan magazin, melyet a programban részt vevő kiskereskedések adhatnak a vevőiknek, és amely több, mint egymillió forint értékű kupont tartalmaz. Szabácsik Gergely elmondta, hogy a kampány alig néhány napja indult, de nagyon kedvező a fogadtatása.
Pálfy Levente a Mapei Kft. marketing osztályvezetője bemutatta a MÉBKER őszi kampányát, melynek keretében a vásárlás értékétől függően ajándékok közül választhatnak a vásárlók. A kampányhoz a MÉBKER minden olyan kommunikációs és promóciós eszközt biztosít, mely szükséges ahhoz, hogy a résztvevő tagok eredményesen indíthassák el a kampányt kereskedésükben.
A napot Ivánka András előadása zárta, képet adva arról, hogy milyen lehetőségek rejlenek a betonban. Előadásában arról beszélt, hogyan lett egy hazai kisvállalkozásból nemzetközi szinten elismert, és keresett márkanév. Ivánka András kiemelte, hogy sikerük titka, hogy más szemmel nézik a világot és a hagyományos dolgokat újragondolják. Munkájukkal meg szeretnék változtatni az emberek sztereotípiáit a betonnal kapcsolatban.
„Az építőipar mai nehéz helyzetében létfontosságú az értékesítési és marketing készségek javítása. Nagyon intenzív verseny folyik a vevőkért, amelyben folyton meg kell újulni. Egy gyártó cég csak akkor lehet sikeres, ha a partnerei, a kiskereskedések is azok. A Mapei ezt felismerve két éve közvetlenül támogatja, segíti a partnereit. Kezdetben negyvenen voltunk, ma a tagságunk több mint száz tagot számlál” - mondta az esemény kapcsán Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője, a MÉBKER elnöke.
A MÉBKER következő rendezvénye várhatóan novemberben lesz, amikor értékelésre kerülnek a kampány eredményei, valamint a Hálózat egész évi munkája.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 01. 08:41, csütörtök | Belföld
Összeomlott Erdély egyik legrégebbi fedeles hídja Maroshévízen
Összeomlott szerdán Erdély egyik legrégebbi fedeles hídja, a 156 éves Urmánczy-híd a Hargita megyei Maroshévízen - tudatta Czirják Károly helytörténész, a helyi Dr. Urmánczy Nándor Egyesület elnöke.
2025. Május 01. 08:35, csütörtök | Belföld
Meteorológia: nyáriasan meleg idő lesz május 1-jén
Napos, csapadékmentes idő várható a hosszú hétvége első felében, majd szombat délután az ország északi, északkeleti vármegyéiben záporokra, zivatarokra lehet számítani - derül ki a HungaroMet Zrt. szerdai videójából.
2025. Április 30. 07:52, szerda | Belföld
Zsigó Róbert: május második felében lesz döntés az árréscsökkentés fenntartásáról
Amikor a kormány bevezette az árréscsökkentést, úgy döntött, hogy május 31-ig tartja azt fenn, ezért május második felében értékeljük és döntünk arról, hogy folytatjuk-e az árréscsökkentést
2025. Április 29. 07:32, kedd | Belföld
Közösen népszerűsíti Magyarországot az Emirates és a Visit Hungary
Közösen népszerűsíti Magyarországot az Emirates és a Visit Hungary a beutazó turizmus fellendítése érdekében - közölték a felek az MTI-vel hétfőn.