Hírek
2014. Június 04. 05:00, szerda |
Belföld
Forrás: MTI
A közösségi oldalakra is kiterjesztenék a reklámadót

A reklámadóról szóló hétfőn benyújtott törvénytervezet csak a nyitánya egy folyamatnak, a közösségi oldalakat is bevonnák az adózói körbe - mondta L. Simon László fideszes országgyűlési képviselő, a reklámadóról szóló törvényjavaslat előterjesztője kedd reggel a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.
A kormánypárti politikus úgy véli, hétfőn joggal vetették fel elemzők, hogy a beterjesztett javaslat alapján nehezen tudják bevonni az adózói körbe a közösségi szolgáltatókat, amelyek már a reklámbevételek nagyon nagy részét elviszik. Példaként említette, hogy a politikusok is rendszeresen hirdetnek a Facebook-on, célzott hirdetések jelennek meg a Youtube-on, s látják, hogy 'a Google-t milyen módon használják pénzért konkrét információk eljuttatására'. Jelentős reklámbevételhez jutnak ezek a cégek, amely után sem áfa, sem társasági nyereségadó nem gazdagítja a magyar államkasszát - hangsúlyozta L. Simon László, hozzátéve: az online szerencsejáték problémánál látták azt, hogy ez a kérdés kezelhető.
A már az előző ciklusban is felvetett reklámadóról szóló javaslatot L. Simon László hétfőn terjesztett be a parlament elé. A tervezet különböző adósávokban határozza meg a reklámbevételek adóját, amelyeket fél milliárd forintos árbevételig 0 százalékos adó terhel, a 20 milliárd forintot meghaladókat azonban már 40 százalékos. A törvény már 2014-re is megállapítana adófizetési kötelezettséget.
A reklámadó bevezetése ellen az egész szakma tiltakozik. Egy ekkora nagyságrendű adó kigazdálkodásához kénytelenek lesznek radikálisan csökkenteni a hazai tartalom-előállítást, ami munkahelyek megszűnésével is járhat. A Magyar Reklámszövetség úgy reagált: a tervezet a tavalyi javaslatnál is súlyosabb terheket róna a magyar médiavállalkozásokra, főként a televíziós szektorban.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 30. 07:52, szerda | Belföld
Zsigó Róbert: május második felében lesz döntés az árréscsökkentés fenntartásáról
Amikor a kormány bevezette az árréscsökkentést, úgy döntött, hogy május 31-ig tartja azt fenn, ezért május második felében értékeljük és döntünk arról, hogy folytatjuk-e az árréscsökkentést
2025. Április 29. 07:32, kedd | Belföld
Közösen népszerűsíti Magyarországot az Emirates és a Visit Hungary
Közösen népszerűsíti Magyarországot az Emirates és a Visit Hungary a beutazó turizmus fellendítése érdekében - közölték a felek az MTI-vel hétfőn.
2025. Április 29. 07:30, kedd | Belföld
Ukránoktól félti a magyar munkahelyeket Orbán Viktor
Ukrajna európai uniós tagságának kérdése eldönti, hogy milyen lesz a mai fiatalok következő 20 éve, a legaktívabb, legproduktívabb, legígéretesebb két évtizede